wtorek, 4 sierpnia 2015

Zamek w Bolkowie (Dolny Śląsk)

Zima 2015.

Zamek w Bolkowie (niem. Bolkoburg) – położony w Bolkowie na Zamkowym Wzgórzu (niem. Burgberg, 396 m n.p.m.,), którego zbocze urywa się od strony Nysy Szalonej ostrym urwiskiem (różnica wysokości wynosi 90 m), a łagodny wschodni stok zajmuje miasto. Zamek ten jest zamkiem wyżynnym. Budowla zajmuje 7600 m².
Obecnie na zamku mieści się Muzeum Regionalne (filia Muzeum Karkonoskiego), jest ono zarządzane przez stowarzyszenie Bractwo Rycerskie Zamku Bolków powstałe w 1995 r.
(Wikipedia)

Zamek w Bolkowie chyba jest wszystkim doskonale znany. Jeżeli nie to zapraszam na zapoznanie się z jego historią i ciekawostkami na wielu stornach w necie (np Wikipedia :-) ). Osobiście odwiedziłem go wiele razy. Zamek prezentuje się zawsze bardzo ładnie. Zresztą... zapraszam na zdjęcia. :-)
Zamek w Bolkowie

Zamek w Bolkowie
Zamek w Bolkowie
Krajobraz z zamku w Bolkowie (kliknij - większa wersja)
Krajobraz z zamku w Bolkowie. Widok na miasto Bolków (kliknij - większa wersja)
Krajobraz z zamku w Bolkowie. Widok na miasto Bolków (kliknij - większa wersja)
Zamek w Bolkowie.(kliknij - większa wersja)

13 komentarzy:

  1. Znany, znany, ale milion lat nie byłem, więc z przyjemnością sobie Twoje zdjęcia obejrzałem i przypomniałem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie nieznane miejsce, jeszcze tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie go oglądać od zachodniej strony z drogi do Jeleniej Góry. Wygląda majestatycznie na wyniosłym wzgórzu.
    Ładna sesja zdjęciowa, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Polsce jest tyle pięknych zamków, ich ruin, że chyba nie sposób dotrzeć do wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja widuję kilkadziesiat razy w roku, ale zawsze z okien samochodu.
    I ze Świn:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znany mi. Niedawno też byłem w Bolkowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne zdjęcia. Panorama miasta super. Pozdrawiam :) Ja też mam kilka fotek. Sklecę jakiegoś posta ;)

      Usuń
  7. Bardzo lubię tę warownię. I widzę, że zmieniło się tam trochę od mojej ostatniej wizyty i to na plus :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia! Miło było przypomnieć sobie własną wycieczkę do tego miejsca: http://stopawstope.blogspot.com/2015/11/szlakiem-zamkow-piastowskich-dzien-5.html Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ten zamek. Niby niepozorny, a ma coś w sobie wyjątkowego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne miejsce na weekendowy wypad.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin