wtorek, 21 października 2014

Polanica Zdrój - deptak (Dolny Śląsk)

Jesień 2014.

Polanica-Zdrój (niem. nazwa urzędowa Altheide-Bad, zwyczajowa Bad Altheide, czes. Starý Bor) - miasto i gmina uzdrowiskowa w województwie dolnośląskim, w powiecie kłodzkim. Położona jest w dolinie Bystrzycy Dusznickiej u podnóża masywu Piekielnej Góry (południowo-wschodni kraniec Gór Stołowych), a południowa część miasta (dzielnica Sokołówka) na zboczach Gór Bystrzyckich w pobliżu Kamiennej Góry.(Wikipedia)

Polanica Zdrój to najczęściej odwiedzane przeze mnie uzdrowisko. Byłem gościem w Polanicy niezliczoną ilość razy, o każdej porze roku i w każdych warunkach pogodowych. Na szczęście moje pobyty w Polanicy nie były i nie są koniecznością, nie odwiedzam Polanicy w formie kuracjusza (przynajmniej na razie) - a jedynie turystycznie.

Polanica to doskonały punkt wypadowy w pobliskie trzy pasma górskie Sudetów: góry Stołowe, Bystrzyckie i Orlickie. Nie dużo dalej od wymienionych są następne pasma: Góry Bystrzyckie, Góry Złote, Masyw Śnieżnika itd... Polanica jest ponadto bardzo dobrym punktem do zwiedzania naszych południowych sąsiadów. Nawet stolica Praga - z Polanicy osiągalna jest w zaledwie około 2h jazdy samochodem. I wreszcie - Polanica Zdrój sama w sobie jest ciekawym i pięknym miejscem, do którego można wielokrotnie wracać i nigdy się nie nudzi.
Pijalnia do strony deptaka w Polanicy Zdrój

Deptak w okolicy Parku Zdrojowego w Polanicy Zdrój
Deptak w Polanicy Zdrój
Rzeka Bystrzyca Dusznicka przepływająca przez centrum Polanicy Zdrój
Rzeka Bystrzyca Dusznicka i deptak Polanicy Zdrój

Można nie lubić miejscowości uzdrowiskowych takich jak Polanica, można nie lubić "klimatu zdrojowego/uzdrowiskowego" tworzonego przede wszystkim przez kuracjuszy, ale nie można nie zauważyć tego, iż Polanica jest jedną z najbardziej zadbanych miejscowości na Dolnym Śląsku (z pewnością nie tylko na DŚ). Przepiękny park Zdrojowy, park Szachowy i inne.., niezwykły deptak (który jest tym razem bohaterem moich zdjęć) wraz z kilkoma mostkami nad Bystrzycą Dusznicką, pięknie odnowione pensjonaty, wille itd.... Prawdę mówiąc cała część zdrojowa Polanicy według mnie wydaje się jakby była wprost przeniesiona ze Szwajcarii, albo przynajmniej z Czech. :-) Szkoda tylko, że inne miejscowości (uzdrowiskowe lub nie) nie dbają tak o swój wizerunek jak Polanica. Powoli zauważam, że jest na szczęście w tym temacie coraz lepiej. W innych uzdrowiskach dolnośląskich wydaje się, że jest duża poprawa, jest tam coraz ładniej i turystycznie coraz atrakcyjniej.

O atrakcjach samej Polanicy napiszę innym razem, bo to nie ostatni post na temat tego chyba mojego ulubionego uzdrowiska (chociaż inne też mi się bardzo podobają). Następne zdjęcia już czekają. :-)

Zapraszam do Polanicy Zdrój o każdej porze roku i w każdym wieku. :-)
Deptak w Polanicy Zdrój
Deptak w Polanicy Zdrój
Mostki między dwiema częściami deptaka w Polanicy Zdrój
Deptak w Polanicy Zdrój
Jeden z mostków nad Bystrzycą Dusznicką w Polanicy Zdrój
Polanica Zdrój
Deptak w Polanicy Zdrój
Polanica Zdrój
Deptak w Polanicy Zdrój

5 komentarzy:

  1. Piękne foty. Miło obejrzeć znajome lokacje, szczególnie w unikalnych barwach jesieni.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie pamietasz, że i ja jestem wielbicielką Polanicy:)
    Ale, ale - Twój wpis przypomniał mi, że byłam równo rok temu nieopodal, w Dusznikach, które mnie zauroczyły!
    Muszę poszukac zdjęć, mam niedosyt jesiennych widoków..

    OdpowiedzUsuń
  3. W Polanicy byłam tylko raz wiele lat temu i bardzo dobrze wspominam ten pobyt, cudownie się spacerowało po mieście i była to świetna baza wypadowa na zwiedzanie okolicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że w Polanicy czas płynie wolniej. Też lubię odwiedzać to uzdrowisko, lecz takich dobrych zdjęć jak Twoje, nie udało mi się tam zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha, ja osobiście nie przepadam szczególnie za uzdrowiskami i ich atmosferą emerytalno-rentową (bez urazy!), natomiast przyznaję, że Polanica robi wrażenie swoim dopieszczeniem. I faktycznie jest stąd blisko, żeby udać się dalej ;-)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin